Sa fii pozitiv sau negativ…


Am in lista de Yahoo Messenger sute de persoane, printre care si multi straini din diverse culturi ale lumii. Unii sunt oameni de afaceri, altii pur si simplu cunoscuti care m-au abordat pe diverse site-uri de calatorii sau culturi. Cu unii vorbesc mai mult, cu altii mai putin per total, evident. Le acord citeva minute pe zi in medie doar citorva, celor cu atitudine pozitiva, care au ceva interesant de spus, pentru tot restul sunt „always busy” si cred ca ii paste un mare „delete” din cercul oamenilor cu care aleg sa-mi petrec chiar si citeva minute pe zi, pentru ca unii sunt chiar incurabili. De ce? atit de negativi si sceptici la tot ce-i inconjoara, incat nu mai am putere si timp si chef sa-i intorc eu cu fata „spre soare” intotdeauna, sa vada si partea plina a paharului. ..
De exemplu, un scandinav mi se plinge azi de ce vreme urita, friguroasa si cu vint e acolo. Si are o fata lunga pe webcam de te-apuca mila de el :)) Ii spun: asta nu trebuie sa te prost-dispuna, sunt atitea alte lucruri de facut si in casa, pe internet (calatorii virtuale oriunde in lume, iti pregatesti vacanta pentru la vara cautind locurile cele mai interesante pentru tine…trimitindu-i evident si linkuri la cite poze de-ale mele cu Romania :P) sau sa citesti o carte interesanta, de dezvoltare personala, pe care, pe vreme buna, nici nu te-ai gandi poate sa pui mina si in tot acest timp sa te concentrezi pe acel ceva si sa-l vezi ca pe o pauza binevenita si fructuoasa… Sau sa te raportezi la cei ce nu au parte NICIODATA de zapada si frig si ar da orice sa traiasca asta in tara lor…si poate nu au bani sa traiasca aceasta experienta in alta parte…. sau sa te raportezi la multi altii care sunt atit de batrini sau saraci incit nu le arde cum e vremea afara ci ar da orice sa fie o singura zi tinar, sanatos si cu suficienti bani, ca acel danez, si sa poata face orice om tinar in locul lui: sa se bucure de viata …
La fel, o tinara de 20 ani din lista mea se plinge mereu luni dimineata ca e o zi de „cosmar”… oare ea stie ce inseamna cu adevarat un „cosmar” ? de ex, sa fii batrina si neputincioasaintr-un azil, parasita de propriii copii fara inima… sau sa fii orfan sau un copil in pragul disperarii plangand dupa parintii plecati pentru un ban cu greu castigat in alta tara, cu copilaria rapita si intr-un continuu stress si suferinta ….. sa ai tu sau cineva drag o boala incurabila, care sa-l tina legat vesnic de pat, sau sa nu poti vedea lumina soarelui sau auzi ciripitul pasarelelor si risul zglobiu al copiilor… sa te nasti fara maini sau fara picioare, cum sunt destui pe lume sau sa traiesti intr-o tara subnutrita si sa cersesti o farfurie de supa si o bucata de paine…
cam asta inteleg eu personal dintr-un ‘cosmar”….nu o zi cu vreme rea sau o zi de luni !😛
in schimb, sunt fericita sa spun ca am si oameni in lista mea extrem de ….sau macar partial OPTIMISTI, POZITIVI, si care in ciuda multor probleme din viata lor, nu se lasa batuti si merg cu stoicism mai departe…facind tot posibilul sa iasa invingatori din lupta / jocul de-a viata :))) exemple cu ei, intr-un post viitor🙂

6 thoughts on “Sa fii pozitiv sau negativ…

  1. Dragi prieteni ai Marianei,

    la acest subiect va propun sa incepem discutia cu trei idei, plecand de la „be happy, tomorrow can be worst”, trecand prin „traieste-ti clipa” si ajungand la „speranta moare ultima”.

    Ma consider un „pozitiv”, care vede jumatatea plina a paharului, branza din schwaitzer, etc.

    Ca o paranteza glumeata, o superba definitie: pesimistul spune „mai rau nu se poate”, iar optimistul „ba se poate”!

    Am mentionat acest calambur pentru ca umorul este unul dintre ingredintele fundamentale ale modului pozitiv de a-ti trai viata (a face haz de necaz).

    A fi pozitiv inseamna ca dintr-o experinta negativa sa iesi castigat cu invataminte pentru viitor, ca in fiecare persoana pe care o cunosti sa descoperi calitati si nu defecte.

    A fi pozitiv inseamna sa actionezi ca lumea din jurul tau sa fie mai buna si mai frumoasa.

    Eu, personal, mai am un imens atu: cred in Dumnezeu !

  2. Da ,ai perfecta dreptate in cea ce scrii, ar mai fi un lucru ,cel mai important, daca ai avea timp sa le explici in asa fel ca sa nu se supere ca gandirea negativa aduce in continuare fapte negative si tot lor le va fi rau.

  3. Buna dimineata tuturor,

    Stiu ca multi dintre voi ar putea spune „Buna dimineata cand e amiaza ?” si eu va raspund :
    – Buna dimineata in orice moment din zi sau din noapte🙂
    Ma trezesc zambind, fericita ca incepe o noua zi, ploioasa, geroasa, insorita……..nu are importanta. Important este ca atata timp cat voi respira ma voi putea bucura de darul pe care l-am primit si anume, VIATA !
    Ce castigi daca esti imbufnat ?
    * daca castigi ceva, sa-mi spui si mie🙂
    In schimb zambeste dimineata cand te trezesti si apoi pe parcursul intregii zile si viata te se va schimba🙂

  4. Ai observat ca romanii si mai ales bucurestenii au uitat sa zambeasca? I-am zambit astazi la semafor unei matracuci, si a facut o fata de zici ca eram vreun spalator de parbriz si incercam sa o jefuiesc. In schimb o domnisoara (uratica ce-i drept) mi-a zambit tot astazi si tot la semafor pt ca am lasat-o sa se bage in fata mea putin mai in spate. Normal i-am zambit inapoi si s-a inrosit toata. Am plecat de la semafor parca mai linistit si cu o stare… pozitiva!

    ps: mi-a placut acest post, pot pune blogul in blogroll?

Lasă un răspuns

