Cum traim in Romania ? Merita sa raminem aici sau nu ? Ce putem schimba?


am din ce in ce mai multi prieteni care spun ca ii bate gandul sa plece din tara, desi aici au familia si prietenii si amintirile si un trai cit de cit decent. Insa „nu se compara cu viata de dincolo”zic ei: ca sistem sanitar, ca sistem de invatamint, ca oportunitati de joburi bune, ca etica a muncii si a parteneriatelor in afaceri, ca respect al autoritatilor pentru cetatean, ca si cheltuire a banului public, ca oportunitati de viata mult mai buna in general, financiar, civic, uman etc

sa spun sincer, eu iubesc tara asta enorm, am batut-o cu piciorul in lung si-n lat de mica cu familia mea, insa nu-i iubesc si pe toti cetatenii ei… si de multe ori mi-e greata si mie de atmosfera apasatoare de aici… de incompetenta, cinismul, sfidarea, furtul la toate nivelurile, indiferenta, lasitatea, proasta crestere, minciuna, lipsa de cultura si civilizatie a multora dintre semenii nostri din toate paturile sociale … insa sincer nu m-am gandit niciodata serios la plecare… ba chiar ma incapatatinez prosteste sa cred ca si aici avem motive sa fim senini, fericiti, iubitori, voiosi, frumosi, deschisi, veseli, profesionisti, cinstiti, dedicati, motivati, loiali, pasionati, increzatori…

Cunosc aici foarte multi oameni de cea mai buna calitate, care ofera un plus valoare vietii mele in aceasta tara superba, am prieteni cu care vorbesc zilnic sau foarte des si cu care gasesc mereu motive sa fim fericiti in aceasta tara, am amici / amice cu care vorbesc, ma vad sau chat-uiesc destul de des si care cresc in domeniul lor AICI… am parteneri de afaceri in care am totala incredere ca nu ma fura chiar daca nu semnam nici un contract… si chiar cred ca romanii se impart in 2 categorii: cinstiti si necinstiti… Important e sa ai flerul sa iti alegi sa ai de-a face doar cu primii si sa lupti cum poti – cind e cazul – impotriva celei de-a doua categorii.

In concluzie, cred ca FIECARE DIN NOI vedem Romania noastra, eu vad Romania mea si tu – Romania ta, fiecare dupa nivelul lui de intelegere, de perceptie, de crestere spirituala si mentala. Important e sa stii sa iubesti. Si iubirea e neconditionata. Problema e ce facem cu romanii, nu cu Romania? Cum ii schimbam pe cei ce arunca umbre traiului nostru aici ? Cum ne schimbam viata ca sa fim macar 90% fericiti aici ? Cum ii aducem pe semenii nostri inapoi linga copiii lor tristi sau sinucigasi? Cum luptam pentru ca si copiii nostrii sa-si doreasca sa ramina aici, nu sa ne plece aiurea prin lume cu anii ? Ce e de facut ? Ne complacem intr-o viata fatalista sau ne punem capul, inima, energia,timpul, talentele, dragostea, carisma la contributie sa facem din Romania un loc unde sa putem trai cu drag ?🙂

35 thoughts on “Cum traim in Romania ? Merita sa raminem aici sau nu ? Ce putem schimba?

  1. Bun … fac asta pentru o buna prietena a mea …cea care a si scris acest post… si careia ii multumesc din suflet ca exista si ca incearca sa imbunatateasca imaginea Romaniei. Eu …un umil cetatean al Romaniei, plecata de ceva timp in afara, plimbata de altfel si inainte (de pe la 16 ani am tot colindat prin Europa),… cu toate ca as fi vrut sa fiu in tara acum …sunt in Statele Unite ale Americii…Da zic ca as fi vrut sa fiu in Romania pentru ca m-am saturat sa mi se spuna ca am accent, ca de unde vin si ce am facut inainte si tot felul de chestii care ma demoralizeaza …
    Odata am trait si eu in minunata Romanie …eram studenta si chiar a 3a pe anul meu universitar la Stiinte politice, urmam si anul 4 la psihologie dar am fost nevoita sa plec… de ce ??? Deoarece pe de-o parte ma saturasem de corupatia din tara noastra, de faptul ca nu puteam sa imi gasesc un loc de munca decent si bine platit ( nu poti face si scoala, sa fii bun si sa lucrezi full time la o companie, asa cum cer marea majoritate…), ca nu imi puteam lua un credit pentru a-mi plati studiile deoarece nu am vechime, nu aveam pe unde sta ca erau chiriile mult prea mari si in camin chiar nu se putea trai decent mai ales ca eram si cu sotul meu, ca imi era sila sa ma urc in mijloacele de transport deoarece nu multa lume, se pare, a auzit de sapun si apa si ca mijloacele de transport nu au aer conditionat, ca nu puteam sa ma casatoresc deoarece o nunta in tara costa mult peste limitele noastre materiale, offf Doamne ce lunga este lista motivelor pentru care am plecat. Un singur mare lucru m-a deranjat enorm si acela este faptul ca nu am putut sa imi termin studiile si sa ajung intr-un loc (poate in politica), care sa imi permita sa fac niste schimbari mai ales de mentalitate…
    Imi pare rau ca sistemul nostru de educatie se duce de rapa, ca adultii si mai ales copiii devin pe zi ce trece atat de nesimtiti, ca parintii nu mai stiu sa isi educe odraslele…si imi pare rau sa simt ceea ce simt la doar 27 de ani!!! Am devenit o natie de ipocriti, o natie care nu mai stie cum sa „fure” de la altii, nu ma refer numai la bunuri materiale ci si la valori educationale, spirituale, etc…, si efectiv sa nu stie ce sa faca cu ele … copiem dar nu stim sa ne mai punem amprenta noastra unica …
    Poate o sa fiu un pic mai agresiva in ceea ce scriu si cu siguranta o sa va pierdeti in ideile mele care nu vor fi cursive aici … e tocmai ca am atat de multe in capsorul asta mic si probabil ar trebui sa le las ca curga …
    Oricum, inapoi la Romania noastra… Mircea Badea la un moment dat a spus ca „traim in Romania si asta ne ocupa cel mai mult timpul” sau ma rog ceva de genul… pretindem ca suntem o tara cu oameni educati, civilizati, moderni, democrati (hmm bulls**t)… cred ca oamenii aceea is foarte putini din pacate si cred ca si ei au obosit sa mai incerce sa schimbe ceva.
    Apropo …de curand am pierdut un copil, ceea ce m-a facut sa intru pe net si sa caut in romaneste cercetari despre boala facuta de baietelul meu … am realizat cu stupoare ca nu gasesc mai nimic … dar am gasit articole cum ca acidul folic (o vitamina extrem de importanta pe perioada sarcinii) a fost scos de pe piata si daca nu stiati DA el s-a scos pentru ca alte prostii sa se poata vinde, am gasit femei care nu isi gasesc raspuns de ce copii lor mor in spitalele romanesti (medicii sunt prea lenesi sa le dea un motiv al decesului), am gasit oameni care vorbesc fara sa judece inainte de a spune ceva si multe, efectiv multe treburi ce m-au surprins si pe care nu le vedeam doarece traiam acolo printre ei si probabil ma obisnuisem sau le ignoram …
    Acum mi-e frica sa ma intorc in tara, as vrea sa incerc sa fac un bebe dar teama ca s-ar putea imbolnavi in spital sau sa ma imbolnavesc eu in timpul sarcinii si sa nu fiu corespunzator tratata ma face sa nu vin. Nu am bani de spagi, nu am dat spagi iar daca nu dai in Romania e posibil sa nu se uite la tine … si asta e in orice domeniu ( pana si sa obtii un credit de la banca in tara daca stii pe cineva in interior si dai cat trebui garantat obtii ceea ce vrei si asta o spun din proprie experienta).
    O alta poveste este faptul ca oamenii au uitat sa zambeasca, sa zica multumesc, sa fie amabili, sa respecte niste umile reguli de politete … o sa spuneti …eee problemele de zi cu zi, stressul …Oare acestea ne opresc sa mai fim OAMENI SAU UMANI ???? Oare uitam cele mai importante calitati pe care le poate avea un om si care la urma urmei ne diferentiaza de animale???? Nu stiu ce sa mai cred …Dar sa nu uitam totusi ca oamenii strica locul si nu invers … Mi-e dor de oamenii mei, mi-e dor sa merg la un munte, la peste in balta de fapt mi-e dor de locul in care am crescut si nu de oameni …(in afara de parinti). Sincer nu meritam sa intram in UE… pentru ce am intrat ??? Mi se pare absolut inutil atata timp cat oamenii nu stiu sa se sprecieze mai intai intre ei si apoi sa aprecieze valorile nationale… Uneori mi-e sila sa vad ce e in tara, mi-e sila sa ma uit la stiri pe net… programele oricum sunt vai de capul lor, numai accidente sau batrane violate, imnul national cantat sub forma de manea, cum mai moare cate un copil in spitale din cauza ca asistentele dorm, cum se fura romanii intre ei … Chiar nu mai avem ce arata??? Unde sunt valorile noastre oameni buni??? Chiar nu ne am saturat sa vedem „becalisme” pe toate posturile nationale??? Le vedem zi de zi pe strada … Ma intreb cu ce am gresit noi putinii oameni de calitate sa meritam sa traim in ignoranta si incultura altora ??? De ce trebuie sa plecam din tara pentru a fi respectati, poate, la adevarata valoare (asta in cazurile fericite cand nu trebuie sa fii sclav cum suntem noi aici … care tot din cauza unor romani am ajuns sa facem munca de jos… o alta poveste) …
    Imi plange sufletul ca nu pot veni acasa … ma doare ca nu pot sa fiu langa familia mea si tatal meu care nu mai stiu cat timp va vedea …
    Ma doare ca mi-e frica sa traiesc in Romania… am impresia ca trebuie sa dau spaga pentru o gura de aer … ,ca sunt oameni ce cer prea mult pentru ceea ce ofera in schimb, ma doare ca noua romanilor ne e sila de ai nostri … pana si in America cea mai inteleapta vorba a ajuns sa fie „fereste te frate de romani ca nu i de trait langa ei”.
    Gata … m-am enervat … nu mai vreau sa scriu … pacat ca Romania e populata cu multi ce nu ar merita sa traiasca acolo …
    http://thenemesfamily.blogspot.com/
    Daca vreti sa vorbim mai multe …scrieti mi … si daca nu stiti unde sa imi scrieti …cautati-ma

  2. Ce sa facem sa ne îmbunătăţim calitatea de a fi ROMAN :
    1. sa zambim mai intai de a saluta o persoana chiar daca nu o cunoastem
    2. sa nu uitam niciodata ca e frumos sa deschizi usa unei femei
    3. sa nu uitam ca traim inconjurati de oameni
    4. cand ne alegem o meserie ne-o alegem deoarece este chemare acolo si nu faptul ca e banoasa sau ca se primeste spaga mare
    5. curatenia se face pentru a fi pastrata nu pentru a-si bate joc altii de ea
    6. daca aveti in grija un „pet” sau animal de casa nu il aveti pentru ca asa e cool si ar trebui sa strangeti dupa el cadn iesiti la plimbare … asa se face in tarile civilizate si v-ati luat aceasta responsabiliate in momentul in care ati adoptat acel animalut (eu am un miniature schanuzer si strang dupa el si o faceam si cand eram in Romania dar calcam in alti… ai altora…)
    7. oamenii ce lucreaza in servicii publice, ce au legatura zi de zi cu oamenii ar trebui sa ia niste cursuri de maniere
    8. ar trebui fiecare roman sa iasa cel putin o data afara din tara pentru a avea un termen de comparatie, sa nu creada ca el e cel mai destept sau ca asa trebuie facut, sau ca mai bine nu se poate etc…
    9. SA GANDIM !!! da da sa nu uitam sa gandim
    10. sa mai citim din cand in cand … educatia nu se termina o data cu liceul sau cu universitatea
    11. sa respectam pe cei ce ne invata – asta referitor la cadrele didactice umilite la locul de munca
    12. sa nu ne uitam in curtea vecinului
    13. sa invatam sa fim sinceri cu noi si cu cei din jur
    14. sa iubim frumos
    15. sa invatam ce este munca cu toate ca asta o invata romanii abea cand ies in afara
    16. aa pt cei ce au fost in afara si se reintorc in Romania … nu mintiti ca ati fost manageri, cu totii stim ce am facut … iar aerele cu care va reintoarceti sunt inutile …
    17. nu mai stiu nici eu … sa nu uitam ca totusi suntem romani si oriunde am merge NOI SUNTEM ETICHETA TARII NOASTRE

  3. Mariana, eu am o multime de prieteni care sunt plecati, la noi in Republica Moldova acest gind este prezent masiv in dialogul dintre tineri care nu vad o perspectiva in tara sa. Prietena mea este acum in Italia, ce sa mai mergem departe. Eu insa nu vreau sa parasesc locurile unde m-am nascut, pentru ca avem de facut 2 lucruri aici sascapam de rusi, si sa aducem aceasta palma de pamant inapoi in sinul Patriei Muma. De aceea ii indemn si pe altii care se considera romani sa fie tari iin credinta si sa persevereze aici, daca plecam noi cine ramane?

    Tara mea e Romania Mare ,. aici m-am nascut, aici o sa mor.
    Doamne ajuta!

  4. Paul Tinichigiu: merita. pur si simplu sa le faci in ciuda celor care n-au reusit decat fugind la stapan strain.
    Mariana D: scrie asta acolo pls🙂

    … asa ca am scris. de fapt e nevoie de un singur lucru: sa ne iubim tara irational si fara motiv, pentru ca e defecta si veche si noua si perfecta si necunoscuta si fantastica si gata. sa o veneram pur si simplu pentru ca-i a noastra. ai doar 5bani in buzunar. nu-ti folosesc poate, sau poate-ti vor salva viata. habar n-ai. da’ … tii cu dintii de ei, ca-s ai tai. fa la fel si cu tara ta, fricosule! israelianu’ nu se plange ca are 200milioane de arabi in cap, si nici andorezu’ ca n-are port la mare. tu le ai pe toate, ti-e chiar asa de lene sa-i saruti mamei tale mana sa zici „saru’mana, sutem saraci de n-avem dupa ce bea apa da’ avem neuroni si suflet si mersi ca ni le-ai dat si pe astea din plin” ?!!! ha! subiectul asta ma face sa incep un nou DEX. Care risca o definitie pentru REALISM care sa nu arunce cu noroi in Romania ?!!! Sa va vad, romanilor.

  5. E adevarat ca, dupa unii:
    – Patria este acolo unde-ti e bine;
    – Romania este o tara frumoasa, pacat ca este locuita;
    – o viata avem, asa ca sa o traim cat mai bine;
    – avem conducatorii pe care-i meritam,
    asa ca valea si ultimul sa stinga lumina.

    Dar mai adevarat este ca:
    – omul sfinteste locul;
    – e jenant sa-ti tot fie jena ca esti roman;
    – e in puterea noastra sa fie mai bine Romaniei;
    – daca altii au putut, putem si noi.

    Fugim sau construim? Alegerea ne apartine.

  6. ,,Ce putem schimba?”. Nu putem schimba mare lucru,nici nu trebuie sa-ti propui sa schimbi lumea, vei fi foarte dezamagit dupa o asemenea indrazneala,dar poti sa te schimbi tu.Poti incepe chiar de azi sa-ti propui sa nu te lasi provocat,dezamagit,sau suparat de unii care si-au facut un scop in viata din astaDar tu alege sa te bucuri ,alege sa fii fericit,tine de tine sa fi bucuros,nu-i lasa pe provocatori sa-ti fure bucuria de a traii.Schimbate, fii mai bun,nu te lasa biruit de rau ci invinge raul prin bine,daruieste iubire si vei primi iubire,daruieste zambet si vei primi zimbet sau uraste si vei fii urat.Viata este frumoasa merita traita dar bucuria si fericirea ta nu tine de loc nici de timp ci de INIMA TA. Ai fost facut sa te veselesti dar ai ales de multe ori sa plangi pentru o vorba,reevalueazate ,cine esti de unde vii si incotro te indrepti.Daca ai raspuns corect lu aceste 3intrebari vei sti ce ai de facut deacum incolo.Doamne da izbanda|

  7. romania e o tara frumoasa, peisaje, locuri de relaxare, locuri unde te poti reculege dupa o saptamana agitata, mare linistita, munte cu paduri, parcuri, monumente etc etc dar cand te uiti la 10 metri de picioare vezi sticle, ambalaje aruncate la voia intamplarii si duse de vant 3 judete. oare merita sa ramanem prin zona?!

    nu toti romanii sunt badarani sau hoti ci doar aia care ne conduc. atata vreme cat tu poti sa iei sa iti umplii sacul si ii dai si lu vecinu sa isi tina gura si sa ai constiinta impacata ca si altu fura, care e problema?!? oare merita sa ramanem prin zona?!

    poporul suntem noi: cei care in loc sa aruncam la cosul de gunoi facem pe desteptii si aruncam pe langa;
    cei care facem gratar in fatza blocului vara si ascultam manele
    cei care ne-am saturat sa ne educam copii sa traverseze pe verde, sa nu scuipe pe strada, sa nu iasa in evidenta ca niste animale nedresate
    oare merita sa ramanem prin zona?!

    eu zic ca da, nu e asa de tragic pe cat pare. mai avem putin si coboram din copac si o sa descoperim apa pe timp de vara, o dieta sanatoasa fara fast fooduri, o sa vedem ca telenovelele si stirile de la ora 17:00 sunt programe pentru azile de batrani si nu pentru societatea activa si sanatoasa la cap … si multe altele!!!

    cine ii mai da o sansa romaniei sa ramana, cine nu, am inteles ca in canada se traieste bine !

  8. Tara infloreste si-si schimba destinul cand tinerii invata sa-si descopere potentialul, incep sa iubeasca ca traiesc, sa descopere minunatiile de a fi viu, de a fi creatii ganditoare si creatoare……hraniti frumos, oamenii incep sa isi iubeasca si tara.
    Am vazut cum se schimba mentalitatile, am vazut oameni ca invata sa-si descopere misiunea in viata. Am vazut schimbari fantastice.

    La scolile de vara ale IRSCA Gifted Education se intampla niste miracole – este vorba de oameni care cauta cu tot dinadinsul sa isi depaseasca povara de pe umeri, plictiseala, necajeala, in general acel ‘e bine si asa’.

    Avem idealuri, avem vise de pus in practica – tara aceasta merita toata iubirea noastra.

    Romania are un potential urias prin oamenii sai.

    Sa invatam sa iubim oamenii, sa iubim calitatile si diferentele intre oameni, sa ne iubim pe noi insine indeajuns de mult ca sa nu ne parasim menirea din viata.
    Sa fim umani, intelepti, cuminti si curati

    ROMANIA MERITA TOATA DRAGOSTEA NOASTRA.

    Gabriela Morusanu a scris un post undeva pe un site de rebranding Romania, il voi cauta si-l voi posta. Este atat de profund, trebuie sa-l citim inca o data si inca o data, pana ii vom patrunde sensul…..revin

  9. Evrika. Gabriela, esti minunata!

    # Gabriela | 15 noiembrie, 2005 la 5:04 pm
    http://www.brandingromania.com/?p=71#+comments

    „Brandul unei tari se tine ”in viata” – este un brand viu, prin fiecare din Oamenii care au clara IDENTITATEA nationala, dar nu in mod extremist, sau in sens patriotic; ci prin constientizarea si punerea in practica, in mod constructiv, a ceea ce sunt ei insisi ca valori, a ceea ce pot ei insisi sa aduca drept plusvaloare si a contributiei efective, oriunde ar fi pe glob la crearea, dezvoltarea si mentinerea perceptiei Valorii nationale.
    Brandul de tara se construieste pas cu pas, clipa de clipa de VALORI UMANE, a caror reflectare este in viata si contributia constructiva civica, produse/servicii ( latura economica) si abia in ultimul rind in deciziile politice.
    Primul pas este a ne raspunde fiecare la intrebarea: Ce Valoare de brand am eu insumi/insami, apoi Ce valoare de brand avem NOI, la nivel de grup/comunitati/societate si ,conform acestor Valori, considerate in mod real, Valoarea economica si politica sunt efecte si nu cauze.
    Brandul de tara sta in puterea deplina a OAMENILOR INTEGRI SI RESPONSABILI care se IMPLICA IN MOD CONSTIENT CU RESPECT DE SINE si nu in strategii PLATITE CU BANI GREI.
    Brandul este rezultatul EDUCATIEI, CULTURII SI RESPONSABILITATII INTEGRE a fiecaruia care are notiunea de VALOARE A PROPRIEI IDENTITATI, inclusa in context social larg, cu viziune si efecte pe termen lung.”

  10. stati departe de romani !
    Va spune un om care a vrut sa ajute Romania, sa ajute oamenii de acolo sa aiba o viata normala, o tara normala si a fost injurat si facut „mincinos, rau, frustrat, cu probleme mintale” de catre o individa de peste 55 de ani care se crede buricul miscarii civice din Romania si care a scris toate aceste rautati pe o lista de peste 1000 de ziaristi si membri ai societatii civile.
    De ce a facut acest lucru ? PENTRU CA ESTE ROMANCA !
    Stati fratilor departe de romani, este sfatul pe care vi-l pot da.
    Sunt plecat de ceva ani din tara in America, eu mi-am invatat copiii romaneste, majoritatea romanilor plecati nu-si mai invata copiii romaneste, si evita romanii.

    Am fost nebunul care stia ca poate ajuta si a ajutat mult pe cei din Romania, pe oameni pe care nu-i cunostea, sa faca ceva pentru tara lor si nu doar sa se lamenteze. Am fost jignit cum spuneam mai sus de acea femeie pe care Mariana o cunoaste si s-a rezumat sa spuna „este colerica si d-aia a facut ce a facut !!!”, moderatorul listei respective i-a dat desigur dreptate „colericei”. Nu este singura persoana care m-a facut cu ou si cu otet, am mai fost injurat de niste nebuni pe care nu i-am bagat in seama dar a mai fost si altcineva tot peste 50 de ani, tot o femeie care m-a jignit, asa ca dragi oameni care mai sunteti in Romania, daca puteti sa plecati, plecati cat mai repede. Deja au plecat majoritatea informaticienilor, programatorilor de software, inginerilor capabili, acum pleaca si medicii si vor ramane numai oameni de teapa lui Gigi Becali & co. Asta se vede numai deschizand un post TV din Romania – incultura, prostul gust, mistoul, coruptia, neseriozitatea, hotia, furtul devin din ce in ce mai mult caracteristicile majore ale celor care au mai ramas prin tara, pentru ca cei harnici, respectuosi si dornici de respectul meritat, cei isteti si competenti au plecat.

    Dintre cei care au mai ramas in Romania, cei competenti sunt in banca lor si nu sunt bagati in seama, sunt tinuti deoparte, iar oportunistii, incompetetntii si hotii s-au grupat pe toate functiile importante din Romania, si formeaza asa zisul „sistem ticalosit”.

    Cum credeti ca poate evolua invatamantul , santatea, cultura si identitatea culturala a unei natii conduse de cei mai hoti, cei mai mafioti, cei mai corupti, cei mai lipsiti de respect si cei mai incorecti oameni ?

    Cred ca ultima intrebare ar putea fi subiectul unei postari de blog. Sunt curios care ar fi raspunsurile.

    Apreciez pe Mariana Duma si pe multi intelectuali care inca mai lupta si incearca sa mai faca ceva in mocirla din Romania.
    Daca ar fi mai putina indiferenta din partea celor multi, ar mai fi fost o sansa inspre schimbarea Romaniei, dar cei multi ranjesc si se bucura la raul altuia si asculta manele.

    Sunt sigur ca ce mi s-a intamplat mie s-a intamplat la zeci de aomeni care desi plecati au incercat sa ajute si au primit in schimb etichete si injuraturi (cunosc si destule alte cazuri).

    Patzitul Roman <>

  11. Sunt si eu un etern indragostit de Romania pe care o cunosc bine caci am calatorit enorm. Recunosc ca am cam fost dezamagit, in general, de mentalitatea oamenilor de aici. Am vrut de multe ori sa plec, sa-mi iau lumea in cap, mirajul occidentului e mare, trebuie sa recunoastem. Insa cine ajunge sa cunoasca Romania profunda si semenii ei unici, e sortit sa ramana legat de acest pamant pentru tot restul vietii.
    E bine sa mergem si-n alte tari pentru a cunoaste alte culturi, alte civilizatii dar nu avem dreptul sa uitam ca suntem romanii si ca avem datoria fata de strabunii care s-au jertfit pentru acest popor.
    Iubesc tara pana la sacrificiu si voi lupta sa-mi fac datoria fata de aproapele meu.
    Cheia este iubirea si credinta in Dumnezeu, pe fondul unei educatii sanatoase si solide.
    Dumnezeu sa binecuvanteze Romania si sa-i lumineze pe romani!

  12. As putea sa descriu cu cuvintele proprii perceptia mea despre Romania,insa cuvintele mele sunt sarace in fata celor ale lui Cornel Constantin Ciomazga,autorul unei carti fascinante,intitulata „Lucrarea”(Editura Cartea Actual 3 C).

    – Romania.Tara asta care,candva,hranea intreaga Europa,ramanandu-i hambarele inca pline,care facea atatea vinuri,ca se invecheau pana putrezeau si cadeau doagele butoaielor,sezand vinul apoi in camasa lui,cum nota un cronicar al vremurilor bune.
    Tara asta careia Bunul Dumnezeu i-a dat de toate cu prisos,cum se face ca a ajuns cenusareasa lumii,aplicandu-i-se dictonul tristelor istorii:”Saraca,tara bogata”?
    -…Ne smereste Dumnezeu!Nu stie inca nimeni cu adevarat ce-i aici!
    Cei care o vaneaza,ingenunchind-o spre a o silui la un mezat sau altul al neputintelor,sunt inconstienti.Daca ar lua in calcul faptul ca Dumnezeu ne-a asezat aici,fiind singurii care,de doua mii de ani,nu ne-am clintit si ca toti vecinii nostri ne-au gasit in aceste tinuturi.Ca suntem singurii care nu ne-am inventat si n-am imprumutat credinta,ci Dumnezeu ne-a formulat ca popor crestin,trimitandu-l aici pe intaiul chemat la apostolie,facandu-l „Apostol al Romanilor”.
    Daca ar privi Cronologia Divina,ar intelege ca tara si poporul acesta sunt insemnate definitoriu de Dumnezeu,pecetluindu-i dintru
    inceput,inconfundabil,geografia si natiunea in chip treimic!
    Trei zone:Moldova,Ardealul si Tara Romaneasca,dotate fiecare cu cate o zestre egala in trei reliefuri-munti,dealuri si campii,sunt locuite de trei populatii care,desi vorbesc trei dialecte distincte si definite,au intelesuri comune si habitudinile specifice unui popor unitar.
    Este insasi profunzimea formulei treimice:despartita in unire spre a fi mereu unita-n despartire!
    Romania este singura zidire pamanteana,din perspectiva unor riguroase cercetari,a carei minunata arhitectura face ca toate apele ce-i izvorasc,din toate cele trei zone,sa se adune una-ntra-alta,varsandu-i-se in cel mai mare fluviu european,care vine aici,se intregeste cu aceste ape si faureste o delta,ea insasi fenomen unicat al Pamantului.
    Unicitatea lucrarii lui Dumnezeu in aceasta tara este continua si la vederea tuturor!
    Apele acestea care,de la mica la mare,se varsa in Marea cea mare,scalda toate teritoriile,iar o data pe an,de Sfanta Boboteaza,sfintindu-se cu toatele,iarasi unic intre toate tarile crestine,ele sfintesc intreaga tara.
    Au venit,candva,niste specialisti de la un institut international de cercetari,cautand sa inteleaga de ce legumele,fructele si cerealele romanesti sunt mai gustoase decat toate celelalte din lume,chiar si decat cele ale vecinilor nostri,de care ne despart doar niste linii formale,pamantul fiind acelasi.
    Dupa un an de studii si probe,rezultatele au fost superflue.N-au inteles nimic.Nici nu aveau cum.Caci aceasta taina a Sfintirii apelor ei n-o cunosteau.
    Toate acestea sunt,insa,de Dumnezeu randuite de mii de ani,de la Sfanta Facere.Noi doar le subliniem acum,cu lumina cunoasterii spre intelegerea tuturor.
    Dam slava si marire,Domnului,ingenunchind,nu cum doresc obiditorii nostri,ci cu smerenie,murmurand:
    „Cu noi este Dumnezeu,intelegeti neamuri si,va plecati,caci cu noi este Dumnezeu”

  13. E uimitor cum unii fug de tara asta ca de dracu!
    Cum tot mereu cautam scuze ca nu ni s-a dat voie sa facem X sau Y. Ca am vrut sa facem politica, sa schimbam mentalitati!

    Iar acum fac direct referire la Adela care a postat mai sus (si nu e un atac). Ce e si mai dezamagitor e ca ai 1000 de scuze pentru lucruri pe care altii le reusesc intr-o saracie lucie. Si „la doar 27”. Suntem de aceeasi varsta Adela, viata e grea, conteaza cum stii sa o iei…. in fata sau un piept! Punctat:

    1. Traiesti cumva cu senzatia ca rata mortalitatii in maternitate este de 99% de te-ai gandit ca iti moare aici? De unde ai scos prostia asta? Renunta la ProTV International si alte jeguri de televiziuni.

    2. N-ai putut sa-ti termini studiile? Ciudat, traiesc cu senzatia ca de cativa ani si fiul ciobanului din varful muntelui termina facultatea cu 20 de milioane pe an.

    3. Cine a spus ca studiile te fac un om de succes, sau un om realizat, sau un om bun / un bun roman? Bunul simt si mintea agera sunt cheile pentru asa ceva.

    4. Crezi ca Romania are nevoie numai de manageri, avocati, contabili, politicieni si patroni de cluburi de fotbal? Nu! Avem nevoie si de gunoieri, femei de serviciu, soferi de autobuz, controlori de RATB… etc. Totul e sa vrei doar putin mai mult decat poti, ca sa-ti ridici standardul. Daca esti prost facut gramada si te visezi presedinte, mai bine lasa-te, nu te duce in alta tara sa ne faci de ras.

    5. De ce ai fi vrut politica? Sa schimbi de sus? E cea mai mare prostie. Schimbarile se fac caramida cu caramida, de la temelie. Asa se construieste o generatie noua.

    Uite, intelege ce vrei din versurile astea… uimitor dar sunt alea unei trupe de hip hop, un gen muzical pe care multi il blameaza tot datorita mizeriilor promovate de televiziunile ce va coboara ceatza peste ochi:

    „Schimba-te pe tine daca vrei sa schimbi ceva
    Invata sa privesti cu inima spre lumea ta
    Fii artist si picteaza un pastel in penel
    Eu nu vreau sa schimb nimic, n-ar mai putea fi la fel.”
    – KaTaNa –

    In principiu, romanul da mult din gura si se plange mult, iar cei negativisti numai asta fac. „X nu ma lasa sa fac Y”. Mai multe fapte. Intelepciunea se acumuleaza prin experienta nu prin dat din gura!

  14. Cred ca persoana de mai sus nu stie multe despre mine …blossesive …daca vrei mai intai sa cunosti persoana si apoi sa faci referiri…scrie-mi mie direct. Si in primul rand cred ca in cazul meu DA copilul nu mi-ar fi supravietuit in Romania noastra frumoasa, pt ca a avut spina bifida (vezi blogul meu) si mi-e frica pt ca nu s plina de bani sa ma duc in afara de Romania sa fiu sub observatie in cazul in care mai vreau un bebe. Daca nu stiai in cazul in care ai avut un bebe de genul ai nevoie de atentie speciala si de un ultrasound care in tara inca nu poate fi citit la nivel inalt. Am mai vb cu alte mamici si stiu ce vorbesc … chiar imi pare rau ca nu am fost inteleasa, plus ca am destule dezamagiri din tara, si daca sunt unde sunt acum crede ma ca nu mi fac tara de ras asa cum o fac altii furand sau mai stiu eu ce, muncesc si imi castig banul cinstit chiar daca nu fac o munca extraordinar de intelectuala …

  15. Mai oameni buni, adica ROMANILOR, fratilor. Stiti cine fuge de tara asta? DEX-ul ne spune: LASII, FRICOSII, IRESPONSABILII. Si cei care nu mai au nicio alternativa, dar nu intru in detalii ca sa nu lezez orgolii si „personalitati”, daca cel care isi paraseste tara mai poate fi considerat o personalitate, mai degraba o nulitate.

    Sa va spun o poveste. Am lucrat ceva vreme in armata, am fost cadru activ. Printre altele imi place sa citesc si de ceva vreme citesc multa strategie, geostrategie si geopolitica. Acum doi ani in urma am plecat intr-o mini vacanta in Italia sa-mi vizitez niste rude. Da am si eu rude plecate in Europa, sunt prin toata Europa. Si ma cheama la ei, insa ei spun si tot ei aud. Eu sunt surd (aud numai ce vreau), m-a ajutat artileria, ca am tras mult cu tunu’🙂
    In italia am fost foarte surprins de ceea ce am vazut. Este o tara frumoasa, dar plata cat vezi cu ochii🙂. Nu peisajul m-a surprins, ci modul de viata. Nu pot spune ca este un mod de viata foarte sanatos, insa mi-a placut ordinea lucrurilor.
    Cand m-am intors in tara, la cateva zile mi-am scris demisia si am iesit din sitemul cazon. Aveam asta in cap mai demult, dar vizita aceasta mi-a influentat decizia finala. Mi-am dat seama ca nu mai trebuie sa pierd nicio secunda, ca trebuie sa ma implic activ in ceea ce inseamna reforma spiritului romanesc, a moralei si a educatiei. Stiam demult ca bata nu mai este un mijloc eficient de aparare a tarii, a nevoilor si neamului. Nu, nu pusca, nici bata si nici alt instrument cu praf de pusca nu mai este viabil in lupta de aparare. Alta este strategia eficienta si benefica. Iar aceasta strategie are la baza ATITUDINEA FIECARUI CETATEAN. Si atitudinea exista numai daca EXISTA INFORMARE SI INFORMATIE. Deci INFORMATIA ESTE FUNDAMENTUL DEZVOLTARII.
    Asa am ales eu, sa imi apar tara si nevoile si neamul, dar nu cu arma, ci cu informatia. Cine vrea sa mi se alature sa isi ia pixul , hartia, mintea, vointa si rabdarea si sa treaca la fapte, nu la vorbe si nici la plansete.

    Voi dragi romani care cititi aceste randuri si care tot acuzati sitemul de sanatate, pe cel public sau pe cel educational, va intreb: ce masuri ati luat voi insiva la nivel de individ, de familie, de vecini, de colegi, de prieteni ca sa combateti toate neregulile constatate? Este foarte simplu sa CONSTATI SI APOI SA TE PLANGI. Dar este foarte greu ca la o problema constatata sa elaborezi solutii si variante de solutionare. Numai o minte si un suflet bine construit si perseverent poate sa faca acest lucru. Voi puteti? Daca da, atunci luati atitudine de informare, de analiza si de actiune. Nu stati sa va pice din cer si nici nu fugiti pe capul bietilor europeni.

    Reforma incepe la nivel de individ, mai exact la nivelul mintii individului. Ce carte ati citit ultima data? Sau ce revista? Ce fel de mancare consumati? Ce fel de prieteni aveti? Si de cati ani? Ce obiective de viata aveti? Sau ce vreti sa faceti in aceasta viata? Sau de ce credeti ca avem o viata? Si nu una oricare, ci una de roman?
    Unele raspunsuri sunt evidente daca ne gandim care este cea mai citita revista, cel mai citit ziar, cel mai vizionat post de TV etc etc.

    L-am intrebat o data pe un calugar: de ce sfintii sunt reprezentati pe icoane in lupta lor impotriva raului cu sabia in mana? De ce nu au in mana o carte, sau un simbol despre informatie? Nu cumva la inceput a fost CUVANTUL? Dar ce este cuvantul daca nu informatie?

    Asadar, daca vreti sa iesim din acest impas, daca vreti sa ne dezvoltam si sa ne aducem neamul plecat pe alte meleaguri inapoi in tara, atunci CHEIA ESTE INFORMATIA SI INFORMAREA. Dar nu orice fel de informatie si informare.

    Succese si perseverenta!

  16. Acum sa va dau si un exemplu de atitudine, ca este bine sa invatam din exemple.

    „Evreii din Arles cer ajutor evreilor din Constantinopol pentru ca sunt persecutati, iar acestia raspund: Prea iubiti frati intru Moise, daca regele Frantei va obliga sa va faceti crestini, faceti asta, pentru ca nu puteti face altfel, dar pastrati legea lui Moise in inimile voastre. Daca ei va despoaie de bunurile voastre, faceti ca fiii vostri sa devina negustori, asa incat, putin cate putin sa-i despoaie pe crestini de ale lor. Daca se atenteaza la vietile voastre, faceti-i pe fiii vostri sa devina medici si farmacisti, astfel ca ei sa le ia crestinilor vietile. Daca va distrug sinagogile, faceti-i pe fii vostri canonici si clerici ca sa distruga bisericile lor. Daca va aduc alte neajunsuri, faceti ca fiii vostri sa devina avocati si notari si sa se amestece in afacerile tuturor statelor, asa incat, punandu-i pe crestini sub jugul vostru, voi sa dominati lumea si sa puteti sa va razbunati pe ei.” (Sursa: Umberto Eco, „Pendulul lui Focault”, pagina 143, vol II)

    Apropo, ati citit voi cumva in acest pasaj vreun indemn de genul „FUGITI! FUGITI! FUGITI!” ?🙂

    Meditatie placuta!🙂

  17. tara asta mai merita sa mai stam in ea doar pt ca este o tara frumoasa,dar nici sa abuzam de ea nu e bine,e mai bine ca pe unde merg oamenii sa mai faca si curat daca tot murdaresc. Nu vreau sa zic ,ca oamenii nu sunt curati ci sunt jegosi, eu spun doar ca ar trebui sa avem mai multa grija de ea, de tara noastra unde ne-am nascut,am crescut,am imbatranit si poate chiar am murit.

  18. Plecatul asta din tara a devenit o nebunie curata. ce imagine frumoasa am oferit noi tarilor astea din vest? Cozi si calcaturi in picioare ca sa plecam din tara? E chiar atat de rau in Romania? Eu imi iubesc tara, buna-rea e a noastra si trebuie sa o ajutam ca sa fim si noi in randul tarilor dezvoltate. Cine sa o ajute daca noi o parasim. Muncitorii nostrii pleaca in strainatate si noi chemam muncitori din alte tari sa munceasca pentru noi. ganditi-va inainte de a face pasul asta. unde plecati?……..

  19. Spre deosebire de majoritatea celor care au postat comment-uri, eu o sa fiu putintel mai practic…nu o fac referire la patriotism si „iubire de tara si neam”…pana la urma fiecare isi alege ce tara sa iubeasca.
    O sa parafrazez o replica mai veche si totusi atat de actuala pentru Romania: „Avem o tara frumoasa…pacat ca e locuita !”, facand referire directa la „incompetenta, cinismul, sfidarea, furtul la toate nivelurile, indiferenta, lasitatea, proasta crestere, minciuna, lipsa de cultura si civilizatie” de care amintea Mariana…as mai putea adauga multe…dar incerc sa ma abtin.
    Cu toate astea, chiar cred ca Romania ofera oportunitati pe care in „tarile calde”, in „Occident”, nu o sa le gaseasca nimeni. O tara in dezvoltare evidenta, cu toate piedicile pe care reusim sa ni le punem singuri, ofera atat oportunitati de cariera cat si oportunitati reale de dezvoltare a unor afaceri private de succes. Totul este sa iti doresti asta, sa iti stabilesti niste obiective clare si sa faci totul spre a le atinge, cu toate „loviturile” pe care le incasezi in primul rand de la cei care ar trebui sa sustina initiativa, dezvoltarea, cercetarea si cresterea unei clase de mijloc puternice; ma refer aici la „atotputernicul stat”, prin autoritatile locale si centrale.
    Am trecut si trec zilnic prin situatii care ma fac sa ma gandesc serios sa-mi iau „bagajelele” – de cunostinte evident😀 – si sa „plec la drum”, dar oportunitatile pe care le vad aici sunt mai puternice. Ca si intrebare retorica: „afara” poti fi mai mult decat un angajat roman? Parerea mea e ca nu.
    Ca sa nu mai aberez prea mult, concluzionez ca tot ceea ce am spus aici se adreseaza celor capabili sa munceasca pentru a realiza ceva…in primul rand pentru ei si pentru viitorul lor. Depinde numai de noi, romanii, sa ne facem viata frumoasa….indiferent de ceea ce se intampla in mediul politic…de la care personal nu mai am nici o asteptare. Si depinde de fiecare daca vrea sa plece sau nu.Eu…deocamdata…incerc sa-mi construiec un viitor in Romania…nu din prea mare dragoste de tara…ci din motive pur practice si economice…dezvoltarea personala odata cu dezvoltarea tarii si a economiei.

  20. sa va dau un exemplu. am lucrat la o firma de productie. credeti-ma ca dupa un an dupa ce a inceput nebunia cu capsuniada si alte „fructe” firma mai avea un sfert din angajati. soarta micii afaceri a fost falimentul pentru ca forta de munca calificata nu mai gaseai. trist. si ne gandim de ce cumparam importuri proaste si doar ne plangem ca alesii nostrii nu fac nimic. e adevarat ca pe de alta parte salariile noastre sunt de nimic. avem preturi europene si salarii de romani. pentru mine se da o lupta pe ambele fronturi din acest punct de vedere. stiu cum e sa fii patron si sa nu ai cum sa maresti salariile pentru ca nu ai de unde, nu pentru ca vrei sa faci profitu’gras, si stiu si cum e sa fii angajat pe un salariu de nimic. si totusi nu plec. de ce? pentru ca tot ce iubesc mai mult pe lumea asta este aici………………………familie, prieteni, oameni cu aceleasi griji si probleme. important este sa fim uniti si sa luptam pentru cauza noastra.

  21. Se pare ca multe „personalitati” s-au decis sa puna o eticheta asupra capului unor oameni care vor mai mult de la viata lor. Nu cred ca cei ce pleaca din tara sunt niste nulitati sau lasi sau mai stiu eu ce … si in nici un caz nu inseamna ca nu isi iubesc tara. A iubi Romania nu inseamna neaparat a iubi oamenii ce traiesc in tara …oameni buni. Sunt foarte multe „nulitati” ce fac multe pentru Romania de acolo de unde sunt. E gresit sa crezi ca oamenii parasesc tarile lor de bastina doar pentru ca au esuat acolo sa faca ceva sau pentru ca sunt lasi … oare de aceea ni s-a permis sa iesim din tara ???
    Va rog pe toti cei care-i blamati pe oamenii (caci sunt oameni, nu nulitati) ce au iesit din tara, vorbiti mai intai cu ei si vedeti ce motive au avut pentru a pleca nu aruncati asa cu vorbe ca sa va aflati in treaba. Inca mai consider ca romanii sunt o natie de oameni intelepti asa ca nu ma dezamagiti. SI… apropo nu ati avut niciodata senzatia ca va luptati uneori cu morile de vant??? Hai sa lasam garda jos … si nu ne facem eroi de unii singuri, sa nu ne luam rangul de intelectuali singuri etc… m-am saturat ca oamenii sa vorbeasca despre noi… cei ce am plecat, si nu despre fiecare in parte ce a plecat… ca nu am plecat cu totii si nu am avut acelasi motiv, si uitam un lucru destul de esential, ca fiecare om in parte e unic si incomparabil… si chiar nu aveti voi de unde sa stiti prin ceea ce a trecut in tara si ce a facut acolo…
    Si inca o chestie aici Mariana nu a scris acest blog pentru ca noi sa aruncam in vorbe unii in altii, ci ca sa scriem opinii personale O.K!!!! Dar cum ii sta bine romanului se ia de unul si de altul …si se bate apoi cu pumnul in piept cat de erou e el… am zis si mai sus daca vreti sa mi scrieti ….si sa aflati mai multe …dar nu cred ca aveti timp de nulitati.

  22. Buna tuturor,

    A ne naste intr-un anumit loc al acestei planete este o decizie de dincolo de timp, o decizie Divina( pentru cine crede!), eu as spune, o decizie a sufletului nostru de dinainte de A FI trupul si identitatea noastra fizica; a ne misca liber si a ne stabili in alt loc este o decizie libera, a mintii, constiintei noastre, mai putin a subconstientului nostru, de aceea uneori apar probleme de identitate.
    Nimic nu e intamplator in viata!
    Invatam din toate, de obicei din cele care ne dor profund; chiar din dorul de tara, de tara din care am plecat sau de dorul de tara in care traim dar ni se pare straina de valorile noastre.
    Am ramas in Romania, invatand ca a trai cu frustrari nu e bine, nu pot fi eu insami, nu pot crea, nu pot ramane sanatoasa; deci, am luptat cu mine insami sa inving frustrarile si sa folosesc CUVANTUL CARE CLADESTE(valori, binecuvantari, educatie).Am fost umilita, discriminata, am trait de azi pe maine material, am fost furata, indepartata, indemnata sa plec din tara daca vreau sa-mi fie recunoscute drepturile etc. Ce a ramas dupa ce am pierdut tot din ceea ce credeam ca aveam? Doar eu insami, luand-o de la un alt capat, precum Sisif! Numai ca eu urcam un munte, cei care imi faceau rau, coborau in propria prapastie.
    In mine insami am „toata lumea”; asa am facut ca Romania sa fie „vazuta altfel” , prin ceea ce pot eu sa fiu si sa transmit lumii si oamenilor.Nu mi-a fost rusine vreodata, pentru ca parintii si bunicii mei erau romani si din iubire pentru ei, a ramas si tara la care si ei au contribuit cu valoarea lor.
    „Idealul” din alte tari nu exista; exista doar „diferitul”, vazut la un moment dat, prin comparatie.
    Nefericirea Omului vine din faptul ca traieste prin a compara si a se vedea ” mai bine” idealizand.
    Eu consider ca tot eu raman si aici, in Romania si in alta parte, caci ma masor cu ceea ce pot aduce eu insami, nu cu ceea ce mi se da pentru ceea ce aduc in Viata.
    Problema romanilor este ca au idealizat asa-zisul „spiritual” din comunism( cand materialul era considerat rusinos si eram toti indocrinati cu cat e de rau in capitalism), iar acum au trecut la idealizarea materialului.
    Si comunismul si capitalismul au murit dinainte de a se naste, caci nu exista decat echilibrul spiritual-material cel care duce Viata mai departe.
    Si Viata nu s-a oprit de mii si mii de ani, deci toti cei care au tot crezut in …dezechilibre, au trait in iluzii si aceasta este cauza suferintei interioare.
    NU Romania produce suferinta, Nu Romania are vreo vina, NU alte locuri au vreun merit in FERICIREA/IMPLINIREA proprie, ci ceea ce face fiecare pentru implinirea/fericirea proprie, oriunde s-ar afla pe aceasta planeta.
    Ce ofer eu semenilor mei de oriunde este constientizarea de sine, A FI vs. A NU FI, a descoperi „comoara de diamante” din interiorul fiecaruia si a o valorifica prin ceea ce suntem „daruiti” a crea in aceasta existenta si atunci, lumea de oriunde va veni catre fiecare din noi, caci „binele si frumosul” vor invinge totdeauna, nu doar in povesti.
    Cititi Dacia Preistorica a lui Desusianu si va veti simti mandri ca ” sufletul/spiritul” vostru a ales sa va nasteti romani!
    Intrebati-va ce aveti in interiorul vostru din „spiritul” viu al acestei lumi si puneti-l la vedere si astfel, non-valorile vor fi” orbite” si vor disparea, precum vampirii tratati de Van Helsing!
    Cu cat mai multi „doctori” Van Helsing vom fi, cu atat lumea va fi mai armonioasa. Toata lumea din lume! Non-valori exista peste tot, noi traim in Romania acum, copierea altor non-valori din lume, „transplantate” aici, pe langa ceea ce aveam deja din epoca ” intunecata”.
    Sa incepem „curatenia” din Romania, caci nu intamplator unii ne cunosc doar ca tara lui Dracula!
    Sa ne cunoasca si ca tara lui Van Helsing! MULTI si EFICIENTI, VALOROSI, PUTERNICI!

    http://www.a-fi-sau-a-nu-filliber.blogspot.com

  23. e de toata groaza ce se intampla in romania pe vremea lui ceausescu se fura pt ca erau unu pt toti si toti pt unu acum datorita obisnuintei se fura si mai si ca doar au trecut 5 decenii si perfectionarea in timp isi spune cuvantul ,cei de facut?nu stiu zau ,sunt la o varsta care organismul i-mi cere sa o iau mai domol mai pe langa casa ,am una untr-un orasel din Ardeal ,insa trebuie sa mai rezist pe aici vreo 5 ani (sunt plecata de 7)poate se mai aseaza lucrurile pacat ca oamenii cu bun simt nu se implica asa lasand bisnitarii si tupeistii inculti sa domine mai toata viata politica si sociala desi am auzit ca daca tii la viata ta nu vezi nu auzi nu vorbesti ,in fine …aici cand spun de unde sunt mi se spune ca nu se vede ca sunt romanca …hm…ca si cum as fi o alba dintr-o tara africana

  24. Impresionant tot ce s-a scris pe aceasta tema … Cel mai mult mi-a placut cele 17 puncte prin care ne putem efectiv imbunatati calitatea de roman ! …Sunt in devenire fan Adela Chitaru … Foarte mult adevar contin randurile ei.
    Adevarul meu este ca ne putem transforma calitativ uman mai rapid , numai daca avem sansa sa luam contact cu lumea civilizata … pentru a avea un termen de comparatie . (Am avut sansa sa calatorescun pic in SUA – Las Vegas si putin prin Europa – Germania , Anglia ,Spania) … Luand contact direct cu civilizatia realizezi in primul rand ce departe esti de acel standard de viata … dar indragind ceea ce vezi si simti , aduci o parte din el cu tine. Acesta fiind cel mai mare castig. E cumva ca o lectie de viata… Altfel … ne invartim in cerc.

  25. Romania are nevoie de oameni talentati care sa o propulseze!
    Romania nu are un Centru pentru Descoperirea Talentului copiilor!
    Romania are nevoie de un Centru Gifted Education!
    Alegeti sa va ajutati copiii!

    http://www.supradotati.ro/gradinita

    Mariana a ales sa se implice, si o felicitam pentru ceea ce face. Este Amabsadoarea acestui centru in Romania.

    Pentru ca prosperitate este atunci când poţi schimba lumea, investind în oamenii pe care vrei sa-i ai alături cândva în viitor….
    ……Un tanar care sa iti captiveze emoţiile interpretând divin o piesă muzicală, o tânără care picteaza tablouri de iti taie respiraţia, o micuţă matematiciana care te uimeste cu noua sa teorie asupra reţelelor neuronale, un copil interorizat, dar extrem de agil, care sa iti arate cum zboară cu un nou tip de motor propulsat de energii «verzi »…

    ASTFEL DE TINERI ARE ROMANIA!
    Depinde de noi ca acesti tineri minunati pe care ii are Romania sa creeze in aceasta tara, sa se dezvolte la maximul potential in folosul lor si al societatii in care traim.

    Nu uita. Daca vrei sa te implici, poti sa o faci si tu.
    „Be the change you want to see in the world.” GHANDI

  26. vad aici multe comentarii pesimiste, altele optimiste. mie imi place sa traiesc in Romania, asa cum e, cu rele si bune, si sunt constienta ca perfecta nu va fi niciodata. dar ma multumesc cu faptul ca eu nu arunc gunoi pe strada, ca reciclez, ca nu dau spaga (doar bacsis), ca muncesc, ca am prieteni cu care rad si ma simt bine, ca citesc carti (mai citesc si bloguri), ma duc la filme, la opera, la teatru, ca nu ma uit la TV, ca am unde sa merg in vacante, ca nu consum pungi de plastic, ca nu vorbesc urat.
    eu mi-am terminat studiile, am facut doua facultati in paralel si apoi si un master. muncesc de la 16 ani si nu am neglijat scoala, ba in plus, am facut si cercetare in timpul facultatii (din pasiune).
    lumea se plange ca da spaga si ca fara ea nu se poate trai. eu nu am dat niciodata spaga (nu mint!) si am supravietuit.
    am spina bifida (m-am nascut tot in Romania) si sunt mama a unui baietel de 6 luni care a avut risc crescut sa faca aceasta boala. dar doctorita care m-a supravegheat (romanca, la un spital din Romania) mi-a spus din timp ce riscuri sunt si am facut analize si tratament cu acid folic (pe care l-am gasit fara probleme la farmaciile noastre din Romania).
    nu spun ca nu sunt lucruri rele in tara noastra, dar noi prea le exageram si le numaram. oare in alte tari or exista stirile de la ora 5?
    stii ce poti face pentru a fi un roman mai bun? 1. da un exemplu pozitiv, si 2. sa nu iti injuri tara.

  27. comportamentul romanilor lasa de dorit si este perfect adevarat. injuram ne comprtam mai rau ca animalele.nu avem pic de respect fata de semeni etc. toate astea se datoreaza saraciei. si spun si de ce.grija zilei de maine afecteaza stresul! un profesor nu o sa mai puna catalogul usor pe masa, atata timp cat nu are ce sa ii dea de mancare propiului copil.un sofer nu o sa mai fie civilizat cand isi umple masina cu piese uzate de gropi, taxe si benzina scumpa.cum sa fi civilizat cand ai rate care nu mai faci fata din cauza hotiei. cum sa fi calm cand toti din jur te fura sa supravietuiasca.cum sa mai traiesti in tara asta cand parlamentarii fura legal si guvernul nu stie cum sa mai fure prin taxe si impozite. cum poti trai civilizat intro tara cu salariu de 200 euro (daca ai si acest salariu!) cu preturi astronomice chieltuind 500euro.cum poti sa nu mai ai grija de maine, cand tu nu ai nici azi ce sa mananci. cum sa stai intro tara in care omul este sclav.cum sa fi bun cand totul este pe dos. ceva este si nu inteleg: cum puteti sta in case cu toate aceste lipsuri si puteti inghiti prostia politicienilor.daca urmarim tv observam cum dragi nostri parlamentari se plimba prin zone turistice si bineinteles ca nu dorm in masinile lor luxoase,ci presupun ca stau la cele mai scumpe hoteluri.etc cum puteti sta vazimd ca murim de foame si muncim la fel ca sclavii. suntem maso? refuzati sa mai platiti prostii inutile,apa de ploaie,accize pe mancare,benzina de proasta calitate,sa munciti fara bani sau pe bani putini,refuzati tot ce nu va convine.ar trebui sa ne unim romani ca nu se mai poate.mereu sinucideri din cauza traiului.am si un mesaj pentru sinucigasi: mai omorati si un parlamentar si veti deveni sinucigasi si eroi in acelasi timp. ce viata in tara asta?! daca o numin viata ………….
    romania trezestete

  28. am doi copii adolescenti .,unul la facultate celalalt la liceu.,eu am un venit mediu si sint dezamagit ca nu pot cistiga mai mult,sint ingrijorat pentru viitorul lor, ce sfaturi sa le dau? ,ce exemplu sint eu pentru ei,daca eu deabia ma descurc cu salariul pe care il am?.asta ma framinta..chiar nu pot sa deschid gura ,totul ramine in sufletul meu si sint dezamagit de traiul pe care il duc.daca nu ai nimic de oferit nu te va cauta nimeni.la revolutia din 1989 aveam 22 ani.inainte sa inceapa revolutia am avut un sentiment ciudat ca ceva se v-a intimpla,buba trebuie sa se sparga nu mai putea tine mult presiunea .si s-a intimplat .revolutia a venit.muream ca prostul pe sub tancuri si stateam in fata gloamtelor,.sigur am mai avut zile de trait altfel nu mai discutam aici…nu am cerut nimic din partea guvernului ,dar el nu inceteaza cu taxe si impozite.si stiti ceva ma incearca aelasi sentiment ca inainte de1989,dar cred ca va fii mai grav,mult mai grav,vacuprinde o zona mult mai mare. acum ce sa /fac sa mai plec din tara?

Lasă un răspuns

