Concertul lui Gheorghe Zamfir, nepromovat de organizatorii turneului de tenis


Am fost aseara la concertul lui Gheorghe Zamfir de la Polivalenta, in cadrul turneului de tenis de la Bucuresti.

Obisnuita cu concerte unde te calca lumea in picioare si nu ai loc sa-ti parchezi sau sa-ti scoti masina din parcare, am lasat-o in parcarea Palatului Copiilor, urcand apoi aleea spre Sala. Stupoare… Sala…GOALA… nu stiu daca au fost 300 persoane in total, cred ca nu. Dintr-un total de 7000 locuri, era un tablou dezolant si patetic pentru organizatori. Habar n-am cine sunt, dar sunt convinsa ca sunt amatori in ale promovarii catre public a unui  concert care ar fi trebuit sa aiba sala plina. M-am bucurat sa vad totusi multi tineri entuziasti, iubitori de muzica autentic romaneasca.

Cand am mers sa-l salut pe maestru, la pauza, era foarte suparat pe faptul ca avea sala goala. I-am spus ca nu am vazut pe nicaieri prin presa anuntul, nici pe net si el nu intelegea cum de e posibil asa ceva. Norocul meu ca m-a anuntat chiar managerul lui.

Alt esec a fost perioada cam de 30 min de la inceput, in care sunetistii faceau  o „repetitie” cu maestrul si orchestra pe scena si care ne-a zgariat timpanele tuturor din sala si i-a enervat si pe artisti… De, doar aveam de-a face cu romani…care, nu-i asa, de ce sa aiba totul pregatit din timp, pina sa vina publicul?

In final, timp de 3 ore am avut parte de un „concert- petrecere privata” de foarte mare clasa, cu melodii vechi si noi de folclor, cu Ciocarlia la final cu bucati incastrate din Rapsodia lui Enescu… o grozavie…cei cativa care ne-am bucurat de asa o onoare sa se cante doar pentru noi, am aplaudat si scandat „bravo” minute in sir dupa fiecare piesa, toate minunat interpretate de o orchestra de peste 50 oameni in frunte cu maestrul.

voi reveni cu linkuri la filmulete facute de mine acolo sa le savurati si voi …:)

5 thoughts on “Concertul lui Gheorghe Zamfir, nepromovat de organizatorii turneului de tenis

  1. Concertul a fost extraordinar, un lucru facut integral de Marele Zamfir – compozitie uluitoare, orchestra mare de 63 persoane (intocmita tot de el din instrumentisti de exceptie si condusi draceste), combinatii si ritmuri ametitoare, numere solo de virtuozitate unica…
    A fost categoric o productie de top mondial, lucru singular azi in Romania…
    Am simtit o echipa formidabila a celor de pe scena, sudati de admiratia pt marele maestru…
    Concertul a durat chiar 3 1/2 ore, in prima parte audiind o simfonie sublima a lui Gh.Zamfir, eu apreciind-o cel putin la nivelul Rapsodiei Romane si pe care-mi doresc mult s-o reascult…
    Intradevar sala a fost cam goala, dintr-o mizerabila defectiune de popularizare a concertului, dar cei prezenti au aplaudat in delir…
    Vestea buna este insa ca totul a fost inregistrat de TVR (cu o regie excelenta, vazuta pe monitoarele din apropiere) si va fi difuzat probabil de revelion…
    A fost cel mai frumos concert Zamfir la care am asistat…si au fost multe…
    Imi doresc mult inregistrarea primei parti, special pt a uimi niste cunoscatori de muzica buna folclorica din…New Orleans…

  2. Scriu acest mesaj de ziua in care serbam Marea Unire de la Alba Iulia

    Consider ca acel manager se face vinovat de rea vointa si de lipsa de profesionalism.
    Maestrul Gheorghe Zamfir merita toata atentia noastra,ne mandrim cu talentul sau,suntem uimiti de izbucnirea muzicii sale in suvoaie de bucurie, pentru ca stim ca ea,muzica sa,isi trage sevele din spiritualitatea acestui popor.Sa ne pretuim talentele!
    LA MULTI ANI ROMANIA!

  3. oamenii din romania nu mai stiu ce i aia muzica buna…ca de exemplul folclorul…pacat!a fost sala goala la concertul sustinut de maestrul gheorghe zamfir!de ce?uniti-va oameni buni sa facem ceva pt folclorul nostru,k doar o mana de oameni nu poate face asta:)!

Lasă un răspuns

