Cadoul meu de Mos Niculae, intalnirea cu un roman de exceptie


In seara asta am fost la spectacolul de dans „Troia” cu mama si doua prietene, Liana Buzea si Dana. Inainte de spectacol, am intrat in libraria de linga Biserica Kretulescu, sa vedem noutatile🙂 Imi pica ochii pe cartea lui Dan Puric, la lansarea careia nu am putut sa merg, desi i-am anuntat pe toti, pe toate grupurile… si desi imi doream de foarte mult timp sa-l cunosc personal. Asta pentru Dan Puric este unul dintre romanii de top pentru mine, o chintesenta a ceea ce inseamna spirit romanesc autentic, nealterat, o adevarata gura de oxigen in mlastina de mizerie umana, comerciala si de multe ori derizorie a lumii de azi… Il privesc pe Dan Puric din coperta de parca as vrea sa comunic cu el, sa-mi cer scuze ca n-am apucat insa sa-i citesc cartea, in tavalugul atator taskuri zilnice… Pentru ca, pentru a-l citi pe acest om exceptional ai nevoie de liniste sufleteasca, ai nevoie de spatiu si rabdare… altfel e un sacrilegiu sa-l amesteci printre lucruri fara mare insemnatate…

Intram in sala, cautam primele 4  locuri din randul 22, si… MINUNE !!!  Cine statea modest si natural pe locul 5? adica exact linga locurile rezervate noua?? …. DAN PURIC !!! Adica dintr-o sala de mii de locuri, cate sanse aveam sa aiba locul chiar de langa mine??? 0,01%…  Evident ca am avut o reactie neasteptata pentru „bietul om”, eu, sangvinica de mine, m-am comportat de parca ne cunosteam de o viata… Pe jumatate era chiar adevarat: EU chiar il cunosteam, il „metabolizasem” de mult in fiinta mea, ii simteam de mult trairile si simtirile spirituale si profund romanesti, ma identificam 100% cu credinta lui in Dumnezeu si in destinul Romaniei si al romanilor de calitate… efectiv eram mai mult decat FERICITA… Nu-mi venea sa cred ca Dumnezeu imi zambea acum dupa ce-mi facuse un asa cadou inedit de Mos Niculae, dupa ce-mi daduse un „semn” cu 20 minute inainte ca aveam sa-mi intalnesc in sfarsit idolul in ale romanitatii… Am petrecut deci 3,5 ore minunate linga un om cu care trebuie sa ne mandrim ca suntem contemporani, am avut si marea placere sa-l conduc in masina mea spre casa si sa mai povestim pe drum despre destinele Romaniei… stiu ca pare mult ce spun, insa chiar simt ca ACUM era momentul sa-l cunosc pe acest OM absolut remarcabil si nu printre 500 oameni la o lansare de carte… A stiut el Dumnezeu ce moment sa aleaga pentru ca prima intalnire cu el sa fie de neuitat pentru mine…:) si ii multumesc din nou pentru darurile lui minunate, pentru oamenii deosebiti pe care mi-i trimite in cale in momentele cele mai potrivite…

p.s. Culmea e ca si el a fost foarte incantat de faptul ca sunt si eu o bucatica a societatii civile care lupta pentru valorile Romaniei… si care, impreuna cu alte sute de oameni, am reusit oprirea proiectelor din Piata Revolutiei si Ateneului. Mi-a spus si mie si Lianei ca trebuie neaparat sa ne unim cat mai multe voci pentru a inchega o societate civila mult mai puternica in fata tavalugului politic…

p.s. L-am salutat din nou pe Maestrul Zamfir, care a compus o parte din coloana sonora a spectacolului.  Puternic, vibrant, sonor, coregrafie hollywoodiana… merita vazut… se mai joaca si maine seara🙂

One thought on “Cadoul meu de Mos Niculae, intalnirea cu un roman de exceptie

  1. M-am uitat putin pe mesajul lui Dan Puric – ca tot mi-ai vorbit foarte frumos despre el🙂.
    Foarte frumos mesajul si foarte la obiect, dar cred ca foarte greu de inteles de majoritatea romanilor. Virtualul, cum l-a numit el, necesita mai mult decat o inteligenta medie (la nivelul Romaniei) ca sa-l intelegi.

Lasă un răspuns

