In Romania, avem mai multe uscaturi decat padure?


Tocmai am inchis telefonul cu jurnalistul Doru Braia de la N24, la emisiunile caruia am fost pentru salvarea Pietelor Revolutiei si Ateneului, si care m-a sunat in urma sms-ului meu sa se uite la emisiunea lui Dan Puric.

Am vorbit cam 30 minute (de obicei vorbim chiar mai mult).  Mi-a dat nenumarate exemple de ce Dan Puric vorbeste aproape ca „in pustiu” romanilor, spunandu-le despre ideea de curatenie sufleteasca, romanitate, cultura, istorie, dragoste de valorile romanesti, muzica, teatru si carti de calitate, Dumnezeu, credinta autentica, martirii neamului etc

Si anume imi spunea ca publicul ce rezoneaza cu ideile si convingerile lui Dan Puric ar fi de nici 1 % din populatia Romaniei, pentru ca „la romani, hotia si minciuna sunt ridicate la nivel de mare cinste, institutionalizate, practicate incepand de foarte sus si terminand la cel mai de jos roman, ca cinstea, adevarul si spiritul de munca reala sunt flori extrem de rare in constiinta romanilor, ca recunostinta pentru sacrificiul eroilor nu exista” etc  … evident ca mi-a dat si exemple concrete la care nu am avut contra-argumente prea multe…

Totusi, i-am spus ca eu cred inca faptul ca cel putin 5% din romani sunt de cea mai buna calitate si ca merita tot respectul, ca vor duce mai departe Romania asa cum ea merita… El se indoieste, eu insa ma incapatanez sa cred…

Tu ce zici? Are dreptate Doru Braia, avem in Romania „mai multe uscaturi decat padure”??

5 thoughts on “In Romania, avem mai multe uscaturi decat padure?

  1. Pentru a putea raspunde la aceasta intrebare,recomand tuturor sa viziteze Memorialul de Sighet.Si ii recomand chiar d-lui Braia sa faca acest lucru.Eu personal nu am cuvinte ca sa exprim ceea ce simt dupa ce am vizitat acest „deal al golgotei” al spiritualitatii romanesti.

  2. Mariana, cu parere de rau, cred ca trebuie sa fiu de acord ca „avem mai multe uscaturi decat padure” in Romania.

    Intrebarea mea este insa (si doar lucrezi in Management si sunt sigur ca si acolo te lovesti mult de asta): ce conteaza mai mult cantitatea sau calitatea?

    Si daca ar fi sa merg mai departe as mai pune o intrebare: si 0,5% daca sunt, dar ei sunt dornici de o schimbare? Fac ei ceva in directia asta?

    Ma stii ca sunt un om al actiunii si nu al cuvintelor, dar daca este un lucru care mi se pare provocator in Romania, acela nu este calitatea oamenilor, ci puterea lor de a actiona conform convingerilor lor🙂

    Over an out🙂

  3. Mihai, eu cred ca conteaza si calitatea si cantitatea deopotriva.

    Pentru ca aproape degeaba ai 1 om bun la 100 de oameni de proasta calitate, pt ca acestia pot corupe o intreaga comunitate inca neformata (tinerii) mult mai usor decat poate acel 1 sa-i indrepte spre bine si frumos…

    dar sa speram ca acel 1 va avea o determinare si o putere a exemplului suficient de mare pt a avea din nou cat de curand in Romania mai multa „padure” si mai putine „uscaturi”🙂

Lasă un răspuns

