Am vazut o piesa interesanta in asta seara


Dupa doar 2 zile, am fost iar la teatru. Evident, tot la o piesa deosebit de interesanta: Cu usile inchise, dupa Jean Paul Sartre, la Teatrul National, sala 99, in lateral dreapta/

Cu trei actori exceptionali, precum Constantin Dinulescu, Carmen Ionescu, Iuliana Moise, subiectul piesei te cam pune pe ganduri: intalnirea a trei destine in infernul de dupa moarte, ce-si pun intrebari existentiale : ce cautam noi aici, de ce suntem impreuna, ce pacate avem fiecare, ce prieteni am avut si cat de buni in viata de pe pamant, cum a murit fiecare si de ce, ce stil de viata a avut fiecare, daca regreta sau nu cele facute si ce pot face pentru a scapa din infern. Dialoguri interesante, care te marcheaza si pe tine, spectator… „Nu e nevoie de flacari…Infernul sunt ceilalti” sau „Numai faptele sunt hotaratoare pentru viata ta?” „Nu putem scapa separat, trebuie sa iesim doar impreuna de aici”…

Va invit sa cititi aceasta cronica, foarte bine scrisa, despre jocul actorilor, subiectul piesei si emotiile cu care ramanem dupa vederea ei. V-o recomand cu mare caldura…


One thought on “Am vazut o piesa interesanta in asta seara

  1. Ieri seara am fost invitata la o piesa de teatru -„Cu usile inchise”-Sartre.
    De fapt nu as putea spune ca am fost la un spectacol pur si simplu ca sa urmaresc piesa pentru ca deja am fost transpusa intr-o altalume-lumea de dincolo.Pur si simplu nu era un teatru cu niste actori,te cuprindea pe loc spaima de a nu fi si tu la randul tau in aceeasi situatie ca si cele 3 personaje.
    M-am surpins de cateva ori intr-o lume ireala dar si in situatia de a plange,interpreta rolului Estelle,actrita Iuliana Moise traia cu atata patima rolul inca era practic imosibil sa nu iti transmita durerea coplesitoare ce o sfasia.
    Pe langa ea,marea actrita carmen Moisescu a fost fascinanta,chiar si dupa spectacol ,(am fost sa ii felicit la cabina)inca mai pastra lacrimi in ochi….Se observa clar ca si-a revenit greu dupa implicarea si solicitarea pe care a avut-o cu”Ines”.Eu cel putin nu mi-am revenit nici acum….:)
    Marele actor Constantin Dinulescu ca intotdeauna a avut o interpretare impecabila,cu multe sfaturi printre vorbe…Sfaturi pe care le asteptam de atata vreme!!!!!!Si culmea ,sfaturile nu le puteam primi tocmai din cauza mea…tocmai pentru ca eu nu vroiam sa le primesc!!!!
    Am invatat atat de multe: trebuie sa ai grija ca prieteniile tale sa dureze chiar si dupa moarte,trebuie sa taci cand este cazul si sa privesti in oglinda inimii tale daca vrei sa afli adevarul despre tine insati,ca iadul exista …chiar in inimile noastre noi il sadim…cu vorbele si cu faptele noastre,iar cel mai mare chin nu este „focul vesnic”ci zbuciumul in inimile noastre,framantarile mai ales daca in viata ai avut ocazia sa faci anumite lucruri si nu ai profitat de toate sansele care ti s-au oferit…”viata e scurta”…:)
    Sper ca v-am trezit interesul cu acest comentariu,cultura in Romania trebuie sa existe,avem nevoie de ea ca si de aerul pe care il respiram.

Lasă un răspuns

