De ce unii romani de afara nu mai vor sa auda de Romania


am de multe ori discutii pe chat cu amici, prieteni sau oameni din lista messenger ref viata in Romania…

ii rog pe cei ce i-am „inghesuit” sa NU ma scuze, ci sa-mi spuna si mai verde-n fata ce nu le mai place la Romania, pentru ca doar asa putem indrepta relele!

fac mai jos o lista de mesaje esentiale auzite de la cei ce ne acuza pe noi toti, societatea civila dar in primul rand pe autoritatile din Romania (a se citi ca pe niste citate, sintetizate evident)

1. „aveti prea multa coruptie, injustitie in justitie si nu faceti nimic sa schimbati asta mai repede. Va balaciti in noroi ca porcii si nu mai vedeti ca e noroi sau nu va pasa”.

2. „acceptati ca un taran sa fie inchis pt o gaina furata din vecini, pentru copii, insa marii rechini ca Vantu se lafaie in libertate, sfidandu=va de mana si in acord cu politicienii”

3. „acceptati ca medicii, profesorii, intelectualii sa fie prost platiti, nemotivati si va mirati de ce nu aveti calitatea dorita”

4. „malpraxis nepedepsit atrage frustrari si neincrederea oamenilor in medicina din Romania”

5. „nu va pretuiti valorile de toate varstele, lasandu-le sa plece sau sa regrete ca nu s-au nascut in alta tara pt a fi bine platiti”

6. „va balaciti in kitsch in mass media, de vulgaritate maxima, de prost gust si nu faceti nimic sa vi se dea calitate”

7. „nu sunteti uniti cand unul vrea sa schimbe ceva in bine, va dati in cap si va barfiti pina la absurd, nestiind sa mergeti mai departe, neavand viziune de viitor”

8. „nu iesiti in strada ca alte popoare care au simt civic dezvoltat. Inghititi toate cacaturile (pardon my french🙂 cu capul plecat ca slugile proaste !”

9. „va lasati batranii sa moara de foame, nu aveti inima sau curaj sau bun simt! dupa ce au avut o viata nenorocita sub comunismul opresiv, au o batranete si mai trista, inotand in lipsuri si mizerie”

10. „nu va pasa de copiii tristi de dorul parintilor plecati la munca de saracie, copii care se sinucid sau traiesc fara dragoste, o vorba buna, o carte, un computer fie si vechi, o iesire in natura, un sfat bun, o mangaiere, o iesire gratuita la film, teatru, muzeu, parc…”

11. „stati ca vitele in staul, fara sa cereti drumuri civilizate, suportand sa va reparati masinile pe banii vostri ca niste idioti, desi platiti taxe peste taxe”

12. „nu va pasa de banul public cheltuit aiurea pe ce vor alesii, in timp ce voi sunteti mereu amanati pentru lucruri de bun simt ca: electricitate, poduri, biserici, dispensare, drumuri, gradinite, scoli civilizate, autobuze pt copii la sate,  etc”

14. „va taiati padurile, de copiii vostri le vor mai vedea doar in poze… si va mai mirati de ce va fug casele la inundatii…”

mi-au zis inca multe altele, dar m-am enervat deja destul…

intrebarea e : CE NAIBA E DE FACUT ???”

15 thoughts on “De ce unii romani de afara nu mai vor sa auda de Romania

  1. @elenageorgian: e caracteristic romanului sa dea vina pe conducere, nu? noi suntem aia perfecti asupriti de conducatorii nostri? nu cred, schimbarea trebuie sa inceapa de jos, nu de sus! daca stam si asteptam sa faca altii, ne meritam soarta!

  2. Chiar nu stiu ce mai putem face… O idee ar fi sa ne selectam cei mai capabili oameni discutind pe blog-uri, iar la alegeri sa mergem cu totii sa ii votam. Sunt totusi peste 5 milioane de utilizatori de internet in tara asta asa ca avem o sansa nu?

  3. Pingback: Top postari la inceput de primavara | McGogoo’s Hell - Suburban philosophy

  4. Mesaj important pentru bloggerii din Capitală!

    Pe 30 mai sărbătorim Ziua Bloggerilor Bucureşteni (ZBB). Vor avea loc concerte, video-proiecţii, târguri de blogging, expoziţii, vânzări de produse ale bloggerilor, petreceri etc.

    Informaţii şi înscrieri pe ZBB-2009.RO.

  5. Pingback: amicalul cu Diaspora « Liberal Independent

  6. Stimata Mariana, mi-am propus inca de la sfarsitul anului trecut sa citesc ce ati scris pe bloguri si forumuri dar nu am prea reusit. Adica ceea ce reprosam si eu putinilor vizitatori ai blogului meu, g’log, in articolul „invitatie la interactiune”.

    Si mi-am propus o data, de doua ori, de mai multe ori. Asta si pentru ca atunci cand citesc ceva ma cam mananca limba si musai sa dau si eu un raspuns de parca nu pot sta in banca mea. Se pare insa ca lucrurile nu pot trece usor pe langa mine iar eu nu pot trece ca gasca prin apa.

    In articolul de care pomeneam, de la sfarsitul anului trecut, era vorba (de fapt in perioada aparitiei articolului) de miros de praf de pusca, de eroi neuitati si de o poezie a lui Rudyard Kipling pe care citind-o am avut o grozava stare de bine descoperind valori importante mie, giuvaere ale spiritului uman, lucruri apropiate – de parca mama mi-ar fi spus de mult aceasta poezie (pe care abia o descoperisem) iar eu as fi facut dupa povetele de acolo. Cu toate ca stim cu totii cat de greu ne este sa urmam povetele venite de la altii, in special de la prieteni si apropiati.

    Tocmai mi-am amintit o vorba spusa de cineva, poate de un prieten foarte apropiat – „Doamne FEMEIE, ce vremuri ti-ai ales sa Creezi”! Va doresc numai bine.

    Dar sa revenim la articolul acesta care marturisesc ca m-a STARNIT cum zicea la un moment dat Doru Octavian Dumitru. Vorba aceea „Pana cand o viata amara…”. Initial am vrut sa-l scriu pe g’log cu un link aici dar apoi am gandit ca este corect sa-l pun acolo unde s-a produs starneala, adica aici. Scuze pentru nuanta glumeata pe care o dau uneori scriind de lucruri, altfel, deosebit de grave si importante pentru noi. Daca nu as face asa as avea impresia ca ma iau prea mult in serios.

    Dar sa incep.

    (20 martie 2009
    A scris articolul incepand de o saptamana si mai bine si constat ca l-am facut foarte lung. De aceea voi pune aici doar o parte si-l voi publica integral pe http://liberal7.wordpress.com ca tot este Congresul PNL astazi.)

    ATENTIONARE! La prima vedere in acest articol VA PAREA ca vorbesc foarte mult despre mine. NU este DELOC asa. Vorbesc despre NOI, mai precis EU-RO-NOI adica eu-Europa-Romania-NOI (vezi EU-RO-MODERN – in slide-uri), adica despre tandemul indisolubil individ-societate, despre demnitatea (NU ORGOLIU, NU AROGANTA, NU VANITATEA) ca fundament si conditie esentiala, indisolubil legata de CONDITIA UMANA – acest atribut primar al rasei umane moderne. Altfel spus vorbesc despre „SA CHIAR TRAIM BINE”. Asta insemnand – adica sa traim in sens social, responsabil, frumos si inalt. Sa traim drept, corect si sanatos. Sa ne RECONSTRUIM SPIRITUAL, sa ne REINVENTAM UMAN.

    Si nu va lasati inselati de aparenta de patetism – este doar o iluzie ca cele mai multe cu care ne-am obisnuit sa traim in schimbul adevaratei valori care se cheama ADEVARUL. Adevarul despre Tine, despre MIne despre NOI.

    De fapt sunt DOAR UN LUCID.

    Si ar mai fi de spus un cuvant. In calitate de atent observator si cercetator al vietii noastre omenesti, considerata global, fac constatarea intuita cu peste 20 de ani in urma ca avem nevoie de un standard pentru comunicarea initiala – pentru acele situatii in care comunicam cu persoane noi pe care nu le cunoastem, un standard pe care eu l-am numit „Protocol 0” dar nu am reusit inca sa produc o ciorna (sau draft daca va place mai mult) pe care sa o supun celor interesati si responsabili. Pana atunci si in lipsa unei alte propuneri raman valabile REGULILE POLEMICII CIVILIZATE stabilite de Universitatea din Oxford în 1890. vezi http://eu-ro-modern.ning.com/group/grupulpentruconstructiesicooperarescpsicomunicarec

    titlu:
    NU CRED IN NAZBATIA CA TREBUIE SA MA ZBAT, SA LUPT CU CEI CARE GANDESC SI SIMT LA FEL CA MINE, DAR NU AU OBSERVAT INCA!

    preambul:
    NU CRED CA TOATE PROIECTELE PE CARE LE-AM LANSAT, CU EXCEPTIA EU-RO-PROIECTE (FARA CONSULT.REG), SUNT TREABA MEA EXCLUSIVA SAU CU PRIORITATE. DESTUL CA ARAT CAI SI SUNT ANGAJAT IN URMAREA LOR – DAR NU ACCEPT SA O FAC DE UNUL SINGUR. NU ESTE NORMAL, NU ESTE RESPONSABIL. NUESTE TREABA MEA – CEL MULT, A NOASTRA.

    NU CRED CA AM VREO DATORIE IN ACEST UNIVERS TINAND CONT DE CUM A DECURS VIATA MEA PANA ACUM (nu de filozofia mea de viata si de sistemul „meu” de valori pe care trebuie sa le aman cateva secole cel putin) SI DE CUM INTELEG SEMENII SA TRATEZE VIATA NOASTRA SI PROBLEMATICA EI INCEPAND CU CELE MAI GRAVE COMPONENTE – POZITIONAREA IN SOCIETATE, PROBLEMATICA DREPTULUI SI A JUSTITIEI, PROBLEMATICA CIVICA – SOCIALA.

    introducere:

    „Stimata Mariana, dand curs amabilei invitatii de a nu te scuza, pe cei ce i-ai inghesuit, am sa-ti spun, de aici din strainatatea mea de la marginea Bucurestiului, verde in fata ca nu imi mai place Romania pentru ca doar asa putem indrepta relele (nu am uitat sa pun virgula). In fapt ai dreptate.”

    Voi lua fiecare punct din cele 14 expuse si-l voi comenta dar nu inainte sa punctez „cateva” considerente introductive absolut necesare.

    A-ti parasi tara este pentru unii mai usor, pentru altii mai greu, pentru foarte multi – imposibil.

    Pentru unii a fost si este o oportunitate, pentru altii o necesitate.

    Unii si-au dorit sa vada si sa traiasca si altceva, altii au fost dusi de destin sau poate de soarta.

    Unii au facut-o usor, altii foarte greu, dar unii au facut-o fara sa o faca – ei au plecat dar sufletele, spiritele le-au ramas prizoniere pe culmi si vai carpatine, danubiene sau pontice. In praful satelor sau aglomeratia, nu mai putin prafuita, a oraselor. In plasa amintirilor si in amintirea prietenilor.

    Nu este usor sa-i gandesti si sa-i judeci drept nici pe unii nici pe altii. Nici pe cei ce au plecat nici pe cei ce refuza sistematic, plasandu-se intr-un perpetuu nefast, sa stinga lumina.

    Chiar daca ai dreptul sa judeci si sa condamni – intr-o instanta corect inteleasa toti il avem, nu fa-o inainte sa te asiguri ca ai inteles omul din fata ta – ca il cunosti. Si nu incerca sa intri in viata lui cu forta ori cu picioarele – nu ai nici un drept daca nu ti s-a dat explicit de EL – de semenul tau. Indiferent cine ai fi, indiferent ce mandat porti.

    Cum spuneam in cap de g’log:

    „Sa ne amintim concluzia de aur a relatiilor interumane:
    De cele mai multe ori nu stim cu adevarat cine este omul din fata noastra, indiferent cine este el, indiferent ce pare a fi!
    Doar timpul, comunicarea si lucrul impreuna ne pot edifica cunoasterea lui.”

    ………………………. continuare pe liberal7.wordpress

  7. Multi dintre conationalii nostri adopta aceasta atitudine! Este, cel putin din punctul meu de vedere, tradarea cea de pe urma. Am tradat o data plecand si o mai facem inca o data, uitand de unde am plecat. Eu ma consider vinovat, intr-o anumita masura, pentru toate relele de care altii nu vor sa auda. Am plecat, am dezertat, am facut eu oare ceva sa schimb macar un coltisor din ceea ce nu imi convine? Nu, am preferat sa las pe altii sa se descurce si, acum ii arat cu degetul ca nu sunt in stare!

  8. MAREA GRESEALA a tot ce scrie mai sus e ca toate mesajele sunt adresate unei terte persoane in loc sa fie adresate unei persoane intai. Ceea ce ar avea un efect claar mult mai puternic, nu crezi (sau crede-TI)? poate atunci chiar NE-AM pune osu la treaba SA FACEM ceva. (got the ideea?);). Depinde de NOI si aici includ si pe ROMANII de afara;)

  9. nu, Daniela, nu e greseala, asa se exprima romanii plecati care nu mai vor sa auda de Romania😦 se distanteaza de noi, cei din tara si ne vorbesc la persoana a II-a🙂

    uite exemplu mai sus de tine, pe Dan Bruma, care ne ia peste picior si ne vorbeste, ghici cum? tot la persoana a II-a🙂

    adica ii doare undeva de tara si de noi, cei de aici…

    nu-i condam, evident, fiecare om are „mai lung sau mai scurt fitilul” pina la a exploda ceva in el… si unii pur si simplu nu-si bat capul sa schimbe ceva… pur si simplu isi traiesc propria viata acolo unde cred ca le e mai bine…

    intrebarea e: ce facem noi, cei de aici si de afara, pentru a SCHIMBA ceva in bine???

    ca sa nu ni se faca si mai multora lehamite de a trai aici…

Lasă un răspuns

